poniedziałek, 2 stycznia 2017

- kocia chwila -

Wspomniałam już, że prowadzę stronę KOCIA CHWILA,  niektórzy mogą pomyśleć "jejku kolejna strona z kotem " hmmm po części to prawda, założyłam ją w momencie gdy pewnego dnia rozpaczliwie pod moim domem "płakał" porzucony kot. Szukałam wszelkich informacji, jak sprawić aby jego życie w moim domu było jak najlepsze. Jednak dzięki stronie staram się również znaleźć sposoby jak można pomóc tym, którzy te zwierzęta ratują ... lubię dzielić się swoją wiedzą oraz zwracać uwagę, na istotne sprawy dotyczące praw zwierząt. Zdobywając wiedzę w tym temacie, świat tych zwierząt stał się dla mnie interesujący.


Po drodze zauważyłam, jak bardzo koty są nielubiane wśród niektórych ludzi, nie rozumiałam agresji i przypisywania kotom ludzkich cech: "wredny, złośliwy". Nie wspomnę o podśmiechiwaniu się, gdy tylko zaczynałam mówić o kotach. Niestety w naszym kraju zwierzęta nie mają lekko kary za znęcanie się nad nimi często nie są prawomocne ale przypadków przybywa. Słyszałam, że projekt ustawy przeciw bestialskiemu traktowaniu zwierząt trafił  do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych. Jednak obawiam si, że to za mało, martwi mnie że mało kto posiadający zwierzęta, nie myśli o tych bezdomnych, pierwszym krokiem jest sprawdzenie w swojej gminie "uchwałę w sprawie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi". Więcej na ten temat możecie poczytać TU

"Kto kota nie zazna, nie zrozumie"
...to szczera prawda ... kot cieszy się na moje powroty miaucząc, łasi się gdy jest źle, prosi itd...
Co ważne ... rozumie... no tak !  więcej niż ktokolwiek jest w stanie pojąć, nie mając styczności z kotami ... wystarczy chcieć i przekonać się. Słuchajcie! mruczenie jest najwdzięczniejszym uspokajaczem na świecie !




KITEK

2 komentarze:

  1. Przywędrowałam tutaj dzięki Twojemu komentarzowi na moim blogu (wedlugpauliny.blogspot.com) i coś czuję, że zagoszczę tu na dłużej :) Kocham zwierzęta, a będąc w Polsce starałam się pomagać jak najbardziej mogłam (schronisko, dokarmianie, fundacja, datki, bazarki, wyprowadzanie psów ze schroniska, osobiście również zdarzyło się mi się odratować biedaka z ulicy, który teraz nonszalancko zajmuje łóżko w domu dziadków). Właściwie przeze mnie skończyło się na tym, że i rodzice i dziadkowie mają po trzy koty, bo żaden nie pojawił się bez przyczyny. No i każdy szczęśliwy :) "A miał być jeden kot i koniec..."
    Tutaj, w UK, aż miło patrzeć, że po ulicach nie szlajają się bezdomniaki, a jedynie zadbane zwierzęta, co zdecydowanie ma wpływ na moje samopoczucie. Polsce zdecydowanie brakuje tak dobrej organizacji w sprawie zwierząt. Aż nie ma komu pomagać! Aż miło. Pozostaje Polsce, przynajmniej finansowo, zza wody.
    W wolnych chwilach z pewnością nadrobię czytanie Twoich postów. Ciekawie piszesz. Poza tym, jesteś osobą o wielkim sercu do zwierząt, a takich zdecydowanie jeszcze za mało na tym świecie. Pozdrawiam, Paulina

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak miło, że u mnie zagościłaś i dziękuje za miłe słowa:) Tak zwierzęta w Polsce mają ciężko śmiem twierdzić, że koty najciężej. W wielu, miastach właśnie zamyka się im okna piwniczek, narażając je na cierpienie z zimna. Koty rozmnażają się i są przeganiane, trute, maltretowane PRZECIEŻ ONE CZUJĄ ! Aby temu zapobiegać po pierwsze wystarczy aby Urzędy przeznaczały pieniądze na ich sterylizacje. Obecnie przeprowadzam na mojej stronie FB bazarek dla kochanej kobiety. Pani Ania mimo wieku nie bała się pomagać, wynajęła kawałek działki, zbiera z ulicy koty chore, porzucone, leczy i oddaje do adopcji w moich oczach to anioł! tam potrzeba pomocy nie tylko karmy ale i leczenia kotów... BAZAREK W Polsce jest wiele takich miejsc aby uchronić koty przed schroniskiem, głodem, kocim katarem...cierpieniem...
    Zazdroszczę, ze w UK jest tak "miło" życzę tego sobie w tym Nowym Roku aby nie cierpieć czytając ciągle informacje o truciach, biciu, znęcaniu się i cierpieniu tak mądrych i wspaniałych zwierząt.
    Pozdrawiam Cię cieplutko !

    OdpowiedzUsuń

Aby komentować nie musisz się rejestrować zostaw chociaż imię opcja - nazwa -

Copyright © 2016 Obrazem w słowo , Blogger